هزینه فیزیوتراپیهزینه فیزیوتراپی - فیزیوتراپی راهین
18647
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-18647,single-format-standard,bridge-core-3.0.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-29.6,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-18423

هزینه فیزیوتراپی

هزینه فیزیوتراپی

خدمات فیزیوتراپی

فیزیوتراپی معمولاً یک خدمت درمانی است که هزینه‌های خاصی دارد و معمولاً توسط بیمه‌های پایه، بیمه تکمیلی، برخی ارگان‌های دولتی یا سازمان‌ها، یا خود فرد پوشش داده می‌شود. هزینه فیزیوتراپی اشخاص رابطه مستقیمی با نسخه پزشک، تعداد اندام و طول درمان دارد. با توجه به اینکه نوع پوشش بیمه ای افراد نیز متفاوت است، هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود.

 

هزینه فیزیوتراپی

#

آیا فیزیوتراپی رایگان واقعیت دارد؟

در چه صورت هزینه فیزیوتراپی اشخاص صفر می شود؟ این سوالی است که این روزها به دفعات پرسیده می شود و با توجه به هزینه های فیزیوتراپی امکان پذیر به نظر نمی رسد. اما واقعیت این است که در برخی موارد، افراد ممکن است به صورت رایگان به خدمات فیزیوتراپی دسترسی پیدا کنند.

در زیر چند شرایط که ممکن است فیزیوتراپی به صورت رایگان در دسترس باشد بررسی می شود:

سازمان‌های خیریه:

برخی از سازمان‌های خیریه ممکن است برنامه‌های فیزیوتراپی رایگان برای افراد با محدودیت‌های مالی یا افراد نیازمند ارائه کنند. این سازمانها در ایران مراکز خیریه فیزیوتراپی مختص به خود را دارند. توجه داشته باشد که این مراکز هم اکثر مواقع مبالغی را تحت عناوین مختلف از مراجعه کنندگان دریافت می کنند. تعداد کم این مراکز معمولا دریافت خدمات را با تاخیر مواجه می کند.

مراکز بهداشتی عمومی:

در برخی از شهرها، مراکز بهداشتی عمومی ممکن است هزینه فیزیوتراپی را رایگان یا با کمک مالی ارائه دهند.

برنامه‌های دولتی:

دولتها ممکن است برنامه‌ها یا پروژه‌های فیزیوتراپی رایگان برای افراد با وضعیت مالی ضعیف یا افراد دارای نیازهای خاص ارائه دهند. گاهی اوقات سازمانهای دولتی پکیج های درمانی در این زمینه به کارمندان خود یا عموم ارائه می دهند.

برای دسترسی به خدمات فیزیوتراپی به صورت رایگان، بهتر است با مراکز بهداشتی، سازمان‌های خیریه محلی یا دولتی تماس بگیرید و اطلاعات دقیق در مورد شرایط و معیارهای پذیرش رایگان را بدست آورید.

 

بخش اعظمی از تبلیغات ” فیزیوتراپی رایگان” که در فضاهای رسانه ای می بینید به خدمات ترکیبی بیمه های پایه و تکمیلی باز می گردد. در حال حاضر بیمه های تکمیلی خدمات درمانی وسیعی را در حیطه فیزیوتراپی پوشش می دهند. بنابراین در صورت داشتن بیمه نامه معتبر یا بیمه تکمیلی مناسب بخش اعظمی از خدمات فیزیوتراپی شما رایگان می شود. نهایتا فرد ممکن است تنها با پرداخت هزینه کمی بعنوان فرانشیز از پرداخت هزینه های بیشتر معاف شود.

 

 

هزینه فیزیوتراپی:

 

 

تعرفه-فیزیوتراپی-1402

تعرفه-فیزیوتراپی-1402-انجمن-فیزیوتراپی

 

نکات مهم

هزینه یک جلسه درمانی شامل کدهای ۹۰۱۶۴۵ و ۹۰۱۶۶۲ (تمرین درمانی) محاسبه شده است. در صورت انجام درمان های دستی یا ماساژ ، مبلغ ریالی کد ۹۰۱۶۶۲ (۵۰۹,۶۰۰ ریال) به مبالغ جدول فوق اضافه می گردد.

به این موضوع آگاه باشید که فیزیوتراپیست برای ویزیت و مشاوره بیماران می تواند تعرفه ویزیت کارشناسان پروانه دار (مقطع کارشناسی ۶۲۰,۰۰۰ ریال ، کارشناسی ارشد ۷۳۰,۰۰۰ ریال و PHD فیزیوتراپی مبلغ ۹۰۰,۰۰۰ ریال) را از بیمار اخذ کند.

جلسه اول فیزیوتراپیست شما می تواند علاوه بر هزینه درمان آن جلسه ، هزینه ارزیابی نیز دریافت کند.

 

عوامل تاثیرگذار بر هزینه شما

 

هزینه‌های فیزیوتراپی ممکن است متغیر باشند و به عوامل مختلفی مانند مکان، نوع خدمت، تخصص فیزیوتراپیست، و پوشش بیمه وابسته باشند. در اینجا چندین عاملی که ممکن است تأثیرگذار باشند آورده شده است:

مکان: هزینه‌های فیزیوتراپی می‌تواند بسته به مکان جغرافیایی مختلف متغیر باشد. در شهرها یا مناطق با هزینه زندگی بالاتر، هزینه‌ها معمولاً بیشتر هستند.

نوع خدمات:  نوع خدمات  فیزیوتراپی مورد نیاز نیز بر هزینه‌ها تأثیرگذار است. برخی از خدمات ممکن است گرانتر باشند، به خصوص اگر از تجهیزات خاصی مانند تکار، شاک ویو یا مگنت استفاده شود

تخصص فیزیوتراپیست: تخصص فیزیوتراپیست نیز می‌تواند بر هزینه‌ها تأثیر بگذارد. فیزیوتراپیستهای با تخصص و تجربه بیشتر ممکن است شما را بیشتر شارژ کنند.

پوشش بیمه: اگر فرد بیمه داشته باشد، برای مثال بیمه تامین اجتماعی ممکن است یک بخش از هزینه‌های فیزیوتراپی را پوشش دهد. اما باید توجه داشت که ممکن است بخشی از هزینه به عهده خود فرد باشد.

تعداد جلسات: تعداد جلسات مورد نیاز نیز بر هزینه‌ها تأثیرگذار است. اگر فیزیوتراپیست پیشنهاد کند که تعداد جلسات بیشتری نیاز است، هزینه نهایی افزایش خواهد یافت.

برای بررسی وضعیت بیمه خود و پوشش قراردادتان و همچنین برآورد هزینه ها و نحوی برگزاری جلسات درمان خود با ما در تماس باشید. دریافت مشاوره قبل از مراجعه به فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

 

انتخاب بیمه مناسب

 

 

 

 

بدون نظر

ارسال دیدگاه

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.