خرید بالش طبی؛ راه حلی برای رهایی از دردهای گردن و شانه‌ها - فیزیوتراپی راهین
18373
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-18373,single-format-standard,bridge-core-3.0.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-29.6,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-18423

خرید بالش طبی؛ راه حلی برای رهایی از دردهای گردن و شانه‌ها

خرید بالش طبی؛ راه حلی برای رهایی از دردهای گردن و شانه‌ها

خرید بالش طبی؛ راه حلی برای رهایی از دردهای گردن و شانه‌ها

خرید بالش طبی برای شما هم اگر از کسانی باشید که تا به حال گردن درد را تجربه کرده باشید یک چالش است. احتمالا شما هم به دنبال بالشی که سر، گردن و ستون فقرتتان را در یک راستا نگه دارد، هستید. همه‌ی ما فیزیک بدنی متفاوتی با یکدیگر داریم. بنا به همین علت مشکلات فیزیکی هر یک از ما به خاطر دلایل متفاوتی است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بهترین بالش برای گردن درد، برای همه یکسان نیست. یعنی بنا بر فیزیک و مشکلات بدنی هر فرد، باید از بالش مناسب استفاده کرد.

البته اگر گردن درد مزمن دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به یک پزشک مراجعه کنید. اما به هر حال لازم است که بالشتان را هم چک کنید تا ببینید که باعث افزایش مشکلاتتان شده یا خیر. در ادامه قصد داریم تا به معرفی و بررسی بالش طبی بپردازیم و راهنمایی جهت خرید این بالش‌های طبی به شما ارائه دهیم.

تشخیص مشکلات مربوط به بالش و انتخاب بالش طبی مناسب

برای فهمیدن مشکلتان موقعیتی که بیشتر در آن می‌خوابید را بیابید. خوابیدن به پشت و به پهلو رایج‌ترین حالت‌های خوابیدن هستند. متخصصان توصیه می‌کنند که به سمت شکم نخوابید. چرا که در این حالت فشار زیادی به شکم و قسمت جلویی بدن وارد می‌شود. بعد از این مرحله موارد زیر را درباره‌ی بالشتان بررسی کنید. آیا در هنگام خوابیدن، فاصله‌ی زیادی بین گردن و سطح بالش وجو دارد؟
شما هم بالشتان خیلی بلند یا خیلی کوتاه است؟
آیا در هنگام خوابیدن، زاویه‌ی بدنتان نامناسب و آزار دهنده است؟
هم راستا بودن گردن، ستون فقرات و سر و همچنین نگه داشته شدن گردن، هدف اصلی در انتخاب یک بالش طبی مناسب است. اگر هر یک از مشکلات یاد شده را دارید، بالشت طبی یا همان اورتوپدی انتخاب خوبی برای شما است. اگر معمولا به پهلو می‌خوابید، به بالش محکم‌تر و عمیق‌تری نیاز دارید. زیرا باید مطمئن باشید که ارتفاع سر و بدنتان در طول شب حفظ شود. اما اگر عموما به پشت می‌خوابید، استفاده از بالش‌هایی با ارتفاع و تراکم کمتر مناسب‌تر است. چرا که نباید ستون فقراتتان از حالت طبیعی خارج شده و بالاتر از حد معمول قرار گیرد.
خوشبختانه بالش‌های طبی مختلف و متفاوتی در بازار موجود است. این بالش‌ها به طور خاص برای کسانی که درد گردن یا شانه دارند طراحی شده است. بنابراین حتما می‌توانید بالش مناسب خود را بیابید و خوابی بهتر را تجربه کنید.

بالش طبی رهایی از درد گردن

در ادامه تعدادی از بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بالش طبی گردن درد Kally sleep

این بالش از جنس فوم مموری است. شکل این بالش‌های طبی به شکل پروانه‌ای است و یک فرو رفتگی در وسط آن وجود دارد. این مسئله باعث می‌شود تا سر به خوبی در وسط بالش قرار گرفته و حالت گهواره‌ای به خود بگیرد. همچنین به خوبی از ستون فقرات پشتیبانی کرده و آن را در حالت مناسبی قرار می‌دهد. تراکم و حالت ارتجاعی این بالش طبی متوسط است و می‌توان نمره‌ی ۷ از ۱۰ را به آن داد. قسمت بیرونی این بالش ۱۰۰% از جنس پنبه است. بالش kally sleep کمی از بالش های استاندارد معمول کوچکتر است. پس استفاده از کاورهای اضافی سفارشی هم عاقلانه به نظر می‌رسد.

بالش طبی گردن درد Kally sleep

بالش مموری فوم گردن Marnur؛ مناسب برای همه‌ی حالات خوابیدن

همانطور که گفته شد، خوابیدن به شکم که باعث مشکلاتی مثل گردن درد می‌شود، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اما اگر نمی‌توانید در وضعیت دیگری بخوابید؛ بالش طبی Marnur که شکل عجیب غریبی هم دارد، برایتان مفید خواهد بود. این بالش برای تمام حالات خوابیدن، به خصوص برای افرادی که بر روی شکم می‌خوابند طراحی شده است.
بازوهای کناری بالش، باعث کاهش فشار روی بازوها و مچ‌ها می‌شود. برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های بالش به خوبی گردن و سر را نگه داشته و فیکس می‌کند. منحنی وسط بالش باعث می‌شود حرکت و جابه‌جایی سر و گردن کاهش یابد و فشار به طور متوازنی تقسیم شود. همین مسئله باعث کاهش خر و پف شده و خواب راحتی را برایتان به ارمغان می‌آورد. این بالش در یک طرف، قوسی با ۱۳.۵ سانتی متری و در طرف دیگر قوسی ۸ سانتی متری دارد. با توجه به سایز سر و گردن و به طور کل بدنتان و همچنین حالت خوابیدنتان می‌توانید یکی از این قسمت‌ها را استفاده کنید. رو بالشی این محصول قابل تنفس و ضد عرق است و می‌توان آن را برای شستشو جدا کرد.

بالش مموری فوم گردن Marnur

بالش طبی کلاسیک Sissel، مخصوص کاهش درد گردن

اگر در هنگام خوابیدن گردن به خوبی روی بالش قرار نگیرد و تکیه گاهی نداشته باشد؛ ممکن است موجب آسیب مهره‌ها و تاندون‌های گردن و در نتیجه درد در ناحیه‌ی گردن شود. همچنین این مسئله ممکن است باعث سردردهای تنشی و مکرر شود و در نتیجه خواب شما را مختل کند. برند sissel بیش از ۳۰ سال است که بالش‌هایی برای پشتیبانی از گردن از جمله همین مدل کلاسیک را تولید و عرضه می‌کند. در زمان خوابیدن این بالش به خوبی فضای بین گردن و شانه‌ها را پر می‌کند. به طوری که گردن کاملا بر روی بالش قرار گرفته و فضای خالی بین بالش و گردن وجود نخواهد داشت.
کاور رویی این بالش از جنس مخمل نرم است. این کاور به راحتی جدا می‌شود و قابلیت شستشو توسط ماشین لباسشویی را هم دارد.

بالش طبی کلاسیک Sissel کاهش درد گردن

بالش هیبریدی Simba

بالش هیبریدی simba با صدها نانو فوم مکعبی که دارد؛ سر، گردن و ستوان فقرات را به خوبی پشتیبانی می‌کند. مکعب‌های شل شده درون یک پاکت زیپ دارد هستند. به طوری که متناسب با نیازتان می‌توانید این فوم‌ها را کم یا زیاد کنید و بالش را به نوعی شخصی سازی کنید. به این ترتیب می‌توان گردن دردهای ناشی از بالش نامناسب را کاهش داد. اگر می‌خواهید بالش طبی بلندتر و محکم‌تری داشته باشید، فوم‌ها را خالی نکنید. اما اگر به پشت می‌خوابید و نیاز به بالش نرم‌تر و کوتاه‌تری دارید، مقداری از فوم‌ها را بردارید. فوم‌های مکعبی داخل بالش درون فیبرهای ضد آلرژی که با نوعی ماده‌ی معدنی غنی شده‌اند، قرار گرفته‌اند. این مسئله باعث پخش شدن گرما و خنک ماندن بالش در طول شب می‌شود. یک لایه میکرو الیاف هم برای تامین لطافت بالش به کار رفته است.

بالش هیبریدی Simba

بالش طبی Tempur؛ ایده آل برای محکم نگه داشتن گردن

جنس این بالش‌ها همانند جنس تشک‌های Tempur است. این محصول به طور خاص برای نگه داشتن و حالت دادن به شانه‌ها طراحی شده تا از این طریق خواب راحت و بدون دردی فراهم شود. مموری فوم این بالش‌ طبی به گونه‌ای است که در طول شب کاملا فرم سر و گردن شما را به خود می‌گیرد و پس از آن به حالت اولیه‌اش باز میگردد. یعنی ابن بالش‌ها بسیار ارتجاع پذیر هستند. به طوری کیفیت هر خواب شما همانند خواب قبلی خوب است. این بالش‌ها در سه سایز عرضه می‌شوند. شما می‌توانید متناسب با فرم خوابیدن و بدنتان گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید. Tempur سایز متوسط یا بزرگ را به زنان و سایز بزرگ و خیلی بزرگ را به مردان پیشنهاد می‌کند. پوشش رویی این بالش‌ها، در زمان شستشو تا دمای ۶۰ درجه‌ی سانتی گراد را تحمل می‌کنند.

بالش طبی Tempur؛ محکم نگه داشتن گردن

بالش پر غاز White company

معمولا بالش‌های خیلی نرم برای حمایت و نگه داشتن گردن چندان مناسب نیستند. زیرا در طول خواب در اثر وزن سر خیلی فرو می‌روند. اگر ترجیح می‌دهید از اینگونه بالشهای نرم استفاده کنید، باید بالشی که استحکام و ارتجاع پذیری لازم را دارد، انتخاب کنید. این بالش پر غاز به خوبی سر و گردن شما را در بر می‌گیرد. این بالش از پرهای سفت و محکم ساخته شده و قسمت داخلی‌تر آن هم با ۲۰% پر و ۸۰% کرک احاطه شده است. به همین دلیل این بالش طبی توازنی از پشتیبانی از سر و گردن و همچنین نرم بودن را دارد. از دیگر ویژگی‌های این بالش قابلیت شستشو در ماشین لباس شویی است. این محصول در دو نوع متوسط و متوسط نرم و همچنین دو سایز استاندارد و بزرگ تولید می‌شود.

بالش طبی پر غاز White company

سخن آخر

هر یک از ما فیزیک بدنی خاص خود را داریم. همین موضوع باعث می‌شود تا درد گردن، آرتروز و شانه‌های هر یک از ما دلایل متفاوتی داشته باشد. بنابراین هر کس باید بالش طبی مناسب خود را انتخاب کند. بالشی که به هنگام خوابیدن سر، گردن و ستون فقرات را در حالت متوازن و صحیح قرار دهد. به همین منظور به معرفی تعدادی بالش طبی با ویژگی‌های مختلف پرداختیم. به همین منظور بالش‌ طبی برندهای Simba، White company، Tempur، Sissel، Marnur و kally sleep را معرفی و مورد بررسی قرار دادیم.

بدون نظر

ارسال دیدگاه

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.